isabellevankats.reismee.nl

Terug naar Holland!

12/8

Nou op naar het laatste verhaaltje alweer. Ik ben namelijk bijna thuis! De 3 weken dat ik ben weggeweest leken wel 2 maanden. Heel erg veel gezien en super veel mensen ontmoet! Na een treinreis van zo'n 7,5 uur op woensdag 10/8, ben ik aangekomen in Udine. Daar heeft papa mij opgehaald samen met een vriend. Na elkaar nog even kwijt te zijn, omdat Isabel weer eens aan de verkeerde kant van het station stond en nog wat gegeten te hebben (uiteraard), gingen we op naar Obergottesfeld! Na 2,5 uur rijden kwamen we aan en was het tijd voor een overheerlijke maaltijd met gewoon groente en aardappels! Nice, die hadden we gemist in Italië. Daar verstaan ze namelijk onder groente; paprika, courgette en aubergine. Ook hartstikke lekker, maar daar kennen we natuurlijk niet op leven he! Na al die overheerlijke pasta's en pizza's moet ik zeggen dat ik toch erg genoot van de Nederlandse (Oostenrijkse) pot! Ik heb zelfs sperzieboontjes op (goed hé mam!?).

Als ik in Oostenrijk ben, slaap ik altijd zo gigantisch lekker. En dit komt door de schone lucht! De volgende ochtend na het ontbijt, ging ik het weer eens waarmaken. Na 3 weken niet te hebben gesport, was het tijd voor een sprintje. Sportkleding aan en oordopjes in, on the go! Bergje af ging vrij soepel (lees; proberen af te remmen met spieren die er niet meer zijn, werkt nie!) en eenmaal op het rechte stuk ging het best lekker! Mijn lichaam voelt licht en ongecoördineerd, maar de conditie valt zeker niet tegen! Ik heb in Italië heel veel gelopen, op verschillende hoogtes en expres de normale trappen genomen ipv de roltrap. Zelfs met backpack (zohee goedzeg!). We moeten het hebben van de kleintjes he. Na een aardig stukje te hebben gerend was het tijd voor een paar bodyweight oefeningen (push ups/dips/squatssprong/buikspier/enz). Jemug. Het leek wel alsof ik in een totaal ander lichaam zat! De stabiliteit en kracht die ik normaal heb, is totaal foetsie!

Na een douche en een trots en voldoen gevoel te hebben, was het tijd voor een ritje achterop papa's nieuwe motor! Pap is niet bang om gas te geven en de bochten waren ook lekker scherp! (Was heus niet bang soms). De omgeving was prachtig. Een dal met links en rechts, voor en achter bergen, waarvan de toppen licht besneeuwt zijn, terwijl het beneden net onder de 20 graden is.

'S avonds rond 21.00 uur was het tijd om naar huis te gaan. En over 2 uurtjes zijn we weer lekker thuis! Ik heb nog een week vrij en die kan ik goed benutten. Uitrusten, huis decoreren, leren en chillen met vrienden! (En stinkende backpack wassen!)

De totale teller staat op:

12 treintickets - 11 metro/buskaartjes - 8 entree kaartjes - 1 vliegticket - 7 (?) pizza's - heel veel pasta's - 4 gelato's (Italiaanse ijsjes) - 8 stadskaarten - 10 steden/plaatsjes - veel nieuwe contacten - 173930 foto's/filmpjes

Het was een heerlijk en soms ook een niet heerlijk reisje! Ja ik zou het zeker vaker doen en dan voor een langere tijd en misschien gedeeltelijk met iemand samen. Maar no worriesss! Eerst weer flink sparen! :)

Heel erg super bedankt voor het lezen en voor jullie lieve en leuke reacties! Sta er van versteld hoeveel mensen mijn verhalen hebben gelezen!

Heel veel liefs,

x Isabelle

Reacties

Reacties

Daan

????fijn dat je er weer bijna bent mop .. Dikke kus en tot over een week . Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!