isabellevankats.reismee.nl

deel 3 Firenze

31/07.

Na een kort nachtje werd ik wakker door mijn kamergenootjes die op het punt stonden om uit te checken. Een lekkere douche en dan door naar de stad. Tijd voor mijn laatste dag (en nacht) in Firenze. Ik had het plan om nog even de kathedraal te bezoeken, maar toen er een rij stond van 2,5 uur dacht ik, dat gaan we mooi niet doen he! Aan de andere kant van rivier Arno is een uitzichtpunt hoorde ik. Na ongeveer 40 minuten te hebben gelopen, sta ik onderaan het punt. Even een broodje naar binnen werken en go! Een vrij stijle stijging en ik merk dat na ruim een week zonder sport, mijn lichaam zeker iets 'slapper' geworden is. Spierafbraak waardoor mijn kracht langzaam minder wordt. Daardoor lijkt de backpack zwaarder en voel ik dat sommige zwakke punten van mijn lichaam tevoorschijn komen, die ik normaal nooit zou voelen! Moet je na gaan hoe goed sporten/spieropbouw/minder vet is! :)

Maar toch vind ik heerlijk om naar boven te lopen! (Backpack ligt in hostel gelukkig!) Als je hier 10 stappen neemt, is je rug nat van het zweet. Backpacken = zweten.

Als ik eenmaal boven aan ben en ik mij omdraai, heb ik een uitzicht wat eigenlijk niet in woorden te beschrijven is. Toch ga ik het proberen :). Ik kijk uit over heel Florence, een plaatje. De rood bedekte daken (hee Barco Morsato, ook een italiaan!?), de Kathedraal en andere bezienswaardigheden waarbij het lijkt alsof ze er 1 voor 1 zijn ingeplakt. Om mij heen staan heel veel Chinese toeristen, alleen maar foto's/selfies te maken. Door een schermpje te kijken. Ik kijk liever echt, die camera komt later wel. Leunend op een ouderwetse stenen reling, die bijna te heet is om aan te raken, waardoor een Chinese jongen zich brand tijdens het fotograferen. Haha. Het is zo mooi (het uitzicht bedoel ik natuurlijk he). Nog even relaxen op een mooie oude trap en dan rustig naar beneden lopen. Hier kom ik enkele mensen tegen maar het is er vooral heerlijk rustig.

Misschien vraag je af, hoe zit dat met die blonde haren en blauwe ogen? Ja, ik word hier ontzettend na gekeken. Zie ik eruit als een clown?! Zitten mijn kleren binnenste buiten?! Hangt er een snotje uit mijn neus?? Nope, waar het in Nederland erg normaal is om blond te zijn, is het hier uniek. Zo uniek dat tijdens mijn afdaling van het uitzichtpunt ik werd 'lastiggevallen' door 2 gasten die voorbijreden in een auto. 'Ciou bella' en weet ik veel wat ze allemaal riepen. Ik had mijn oordopjes in en deed net alsof ik het niet hoorde, terwijl mijn iPod eigenlijk expres op pauze stond. Even later kwamen ze weer aan rijden en stopte ze de auto zelfs om vervolgens de deur open te doen (nu wordt het spannend!). Ik stak mijn middelvinger op (oké niet waar). Ik liep stug door, doen alsof ik het niet door had. Wat een stumperds, ga studeren ofzo. Maar eerlijk, ik voelde mij niet heel veilig op dat moment en was blij dat er andere mensen in de buurt waren. (Ik denk dat pap nu zit te godver-en en mam vannacht en de rest van de nachten weinig meer slaapt, oeps sorry). Ik heb afscheid genomen van Firenze (nou doei he) en ben na wat gegeten te hebben richting het hostel gegaan. Daar nog even gerelaxt op het dakterras en toen gaan slapen.

Ajuus x

01/08. Augustus alweer! En ik ben vandaag precies een week weg. Het lijkt alsof dat het al 3 weken zijn. Zoveel dingen gezien en meegemaakt hier. Vanaf deze week ga ik lekker chillen. Rustig aan en misschien wel wat langer blijven hangen op een plek. Zo ben ik na ongeveer 2,5 uur dubben over waar ik heen ga, onderweg naar Rome! Vaticaan stad! Ik heb geen idee of ik dingen gemist heb in Florence en omstreken, maar kan altijd nog eens terug! Ik heb een camping geboekt. Met bungalows en wel in Rome maar aan de buitenkant, niet heel ver van de zee. De zee, daar wil ik al de hele week heen. Nog steeds merk ik dat ik niet helemaal tot rust kom, dat het hele jaar sporten toch wel veel vergt van mijn lichaam. Een paar dagen liggen, bruin bakken, zwemmen en helemaal niks aan mijn hoofd!

Rond 19.00 uur aangekomen na 4 uur in de trein te hebben gezeten. Jemug. Stilzitten is niks voor mij (liggen wel hoor :)). De bungalow bestaat uit een kamertje waar net 3 bedden inpassen en een badkamertje. Ik heb een kamergenoot Rick (25) uit Nieuw-Zeeland en een meid, die alweer vetrokken is. Na een snelle chat met Rick ben ik nog even een verkoelende duik in het zwembad gaan nemen. Paar baantjes getrokken en toen douchen en eten in het restaurantje op de camping. Overheerlijk die pasta's hier. Ik hou er van!

Dinsdag lekker relaxen aan t zwembad en woensdag misschien wel naar de zee!

Arriverdecci!

Reacties

Reacties

mama Sylvia

Twee gasten die langsreden en de deur open deden, dat is niet best voor een moederhart.
tip: ga naar n kapper en laat je haar zwart verven en draag de donkerste bril die er is. Pas ook je kickboks technieken toe en raak ze op een plek zodat ze voortaan graag n blokje om rijden voor mooie blonde meiden met blauwe ogen. Zo dat is eruit :-) :-) Leuk verhaal weer Isabelle, op naar je volgende belevenissen
liefs en kus Mama xxx

Lieke

Test uno

Idd verf je haren zwart!!
Leuke verhalen Belza!!
Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!