isabellevankats.reismee.nl

Let's travel! 25/07 t/m 29/07

25/07. Door mama wordt ik naar Schiphol gebracht, na de eerste traantjes hebben weggepinkt (jankebal). Pap zie ik pas over een maand weer. De hond ook :(. Op Schiphol weer de (on)nodige tranen bij t nog even zien van mama (van wie heb ik dat toch). Even inchecken met mam aan mijn zijde. (Lees;rij in, rij toch weer uit om backpack te sealen. Ohnee hij zit al in een sealbag, opnieuw de rij in, achteraan aansluiten. Lekker bezig Freek). Goed, op naar de Douane. Doei moeders (weer grienen, jeumig). De man van de douane vraagt of alles goed gaat. Ja zeg ik met rode ogen. Maar nu gaat het echt beginnen. Mijn allereerste reis echt alleen. En natuurlijk kan t niet beginnen zonder dat er iets fout gaat. Wantja, Isabel vergeet nog wel eens wat! Na een half uur bij gate 14 te hebben gezeten, kom ik erachter dat mijn mickeymouse trui nog in een bakje bij de douane ligt. Super nice. Bellend met me zus haast ik me terug naar de douane en thankgod hij ligt er nog! Hell to the no dat ik die trui kwijtraak. Jup dit zag er erg verstrooid uit allemaal.

Zo en toen het vliegtuig in! De vlucht ging lekker snel en mn backpack kwam ook snel tevoorschijn. Hobbelend richting de shuttlebus naar Milano CS en door met de Metro naar station Loreto. Dit ging best vloeiend (yes) en tussendoor nog een lekkere pizza slice gehaald. Uiteindelijk Milano Hostel gevonden, ingecheckt, het thuisfront laten weten dat ik nog leefde en eindelijk slapen bovenop het stapelbed.

26/7. Rise and shine! Oke wacht ff. Eerst een douche na die plakkerige nacht (lees gemiddeld 30 graden celcius + nog 3 zwetende vrouwen in 1 kamer). Met gebrek aan bakjes en lepels mn havermout naar binnen weten te werken op de binnenplaats van het hostel. En meteen een paar andere backpackers ontmoet, waaronder Dylan. 23 jaar en komt uit Maastricht. Hij ziet er een beetje uit als een rocker met tattoo's en een legergroene broek. Hij reisde al een paar weken en zo rook hij ook. Eén van zijn eerste vragen aan mij was of ik een 'propper' of een 'vouwer' ben, bij mijn toilet bezoek. Vond ik heel normaal natuurlijk en keek hem heus niet raar aan. (Voor diegene die het willen weten; ik maak een propje en vouw er nog een paar keer omheen ;) )

Maar leuk joh, hij gaat mee naar de supermarkt en uiteindelijk vraag ik of hij mee gaat om Milaan te verkennen. De stad Milaan is erg indrukwekkend, maar vooral door de drukte en de haast die iedereen heeft. De mensen zijn aardig en behulpzaam en er zijn een aantal mooie bezienswaardigheden. (De dom/park/nog een soort van kasteel). 'De stad van de mode' noemen ze het toch? Aan de locale mensen is het niet te zien, dus liep er nog aardig modieus bij in mn backpackers outfit! De eerste winkel die ik tegenkwam was de Decatlon (sportwinkel ja). Ik ben er netjes voorbij gelopen (oke grapje). Heb me gelukkig in weten te houden en 1 shirtje gekocht!

Terug in 't hostel maar een flesje wijn opengetrokken om mijn vakantie officieel in te luiden! Vervolgens een pizza naar binnen gewerkt en een dubbele espresso gedronken aan de bar. Want ja die drink je aan de bar (voor zover ik boven de bar uitkom). Rond een uur of 9 lekker op bed gelegen en even met thuis geappt!

27/7. Het was weer aardig zweterig die nacht en ik werd rond 5 uur officieel wakkert. Mijn earplugs waren ergens naast mijn oren gesneuveld en een kamergenoot lag even flink de kamer vol te gassen. Mooi moment om een verdere planning te maken voor mijn Italië trip! Wilde erg graag weg uit Milaan, als dorpsmeisje is het er toch iets te druk voor me (word al nijdig als de buurman de heg staat te snoeien in NL haha).

Ik heb mooie verhalen gehoord over Genua/Genova/Genoa. Precies, erg verwarrend die naam. En nu nog uitspreken. Hoop ook super erg dat ik in de goede trein zit en dat ik over 25 minuten in het juiste havenstadje uitstap, aan de kust! Lekkahhh, ajuus

Yes yes. Het was de goede trein! Heb door wagon 13 t/m 19 gelopen en uiteindelijk was de juiste stoel in nummer 18. Geen idee hoeveel mensen er een klap van een backpack in hun gezicht hebben gekregen haha. Bij aankomst van de trein het indrukwekkende centraal station uitgelopen en meteen weet je dat je echt in Italië bent! Wat een uitzicht. Dit is 1 van de redenen waarom ik Italië zo mooi vind (oké pizza nr 1). Een gebergte met ontelbaar huizen en flatjes in verschillende kleuren. Groene raampjes en sommige zijn er zelfs opgeverfd (Iets met minder belasting betalen ofzo). Opeens is die loodzware backpack helemaal niet zo zwaar meer en ben ik helemaal naar de haven gelopen. Alles is tot nu toe op loopafstand. Ook mijn hotelletje. Hier in de stad kon ik geen hostel vinden, dus er toch maar voor gekozen om iets duurder uit te zijn met een hotel (heus niet erg die luxe).

Toen een heel groot aquarium opgezocht en na nog meer straatjes en steegjes te zijn doorgelopen (lees ruim 18.000 stappen) ging ik opzoek naar een pizza (17.30 uur). Dan denk je vast, die heb je daar toch om iedere hoek!? Ja klopt maar wel pas om 20.00 uur 's avonds. (+ 1.500 stappen verder)

Zo nu een plan trekken voor morgen. Waarschijnlijk de kathedraal van Genua en dan door naar Pisa! Joe he. :)

28/7. Heb heerlijk geslapen in het hotel. Was ook wel even nodig! Kan niet wachten tot ik met mijn kont op 't strand lig voor een paar dagen. Maar eerst; Pisa it is! Laatste rondje door Genua gelopen en dan zit ik in de (alweer juiste!) trein naar La Spezia waar ik een overstap heb naar Pisa centraal. Daar eenmaal aangekomen was het hostel op een afstand van 5 minuten lopen. Erg leuk hostel, veel mensen en gezelligheid :).

Goed, tijd om in te checken. Ik had netjes gereserveerd via hostelworld (app), dacht ik ;). Reservering mooi niet te vinden! Heb ik met mijn simpele hoofd de dag gereserveerd waarop ik in Genua sliep. Doei €25,-! Niet te lang over treuren want daar worden we alleen maar ongelukkig van en gelukkig was er nog een plekje vrij!

Op de kamer aangekomen en meteen kamergenoot Sijbrand (20) ontmoet. Een Spaanse jongen met een Nederlandse achtergrond. Een flinke chat mee gehouden (in englisj jes) in de gezellige tuin en even later kwam de Nederlandse Ina (26) er ook bij zitten. Met zijn drieën zijn we net voor zonsondergang de stad doorgelopen, richting DE toren van Pisa! Sijbrand en ik stonden stom verbaasd te kijken toen bleek dat ie eigenlijk veel kleiner was dan verwacht! Mooie foto's gemaakt en nog even gechillt op het grasveld.

Even later terug in de garden van het hostel maar flink aan de zuip gegaan om te verwerken dat ie toren zo klein was. (Grapje mam, doe ik toch nooit!?)

Een lekker wijntje gedronken en een potje gepoold en na veel lol hup naar bed! (03.00 uur)

29/7. Vrijdag alweer! Ik heb amper besef van de dagen hier en dat is eigenlijk best lekker. Ik werd wakker met een flinke kater (was gelukkig niet de enige) en heb lekker een lange douche genomen! Ontbijt op bed met een inmiddels aangeschaft bakje voor de uit NL mee genomen havermout (kan ook niet zonder he) met water, kaneel en honing! (Gepikt uit t hotel). Culinair zeg.

Vandaag had ik nog niet echt een plan en wist ik niet goed waar ik heen wilde. Samen met Sijbrand naar Florence gereisd en hier een leuk uitziend hostel opgezocht. Wasje gedraaid (hopelijk hangen mijn kleren nog op de waslijn) en mezelf getrakteerd op een heerlijke tagliatelle vis pasta in een mooi knus restaurant (zie foto). Hier word ik gelukkig van! Afgesloten met een lekkere koffie en nu chillen met wat Nederlandse kamergenoten en dan op tijd naar bed. Morgen 'Firenze' ontdekken!

Oke doei.

Reacties

Reacties

Judith

Hey stoere chick!

Het reizen gaat je goed af. Die verstrooide momenten zitten in de familie. Ik zie het al helemaal voor je met jouw trui bij de douane. Heerlijk!

Je hebt al een mooie rit gemaakt en veel gezien. Tof om de avonturen te lezen en jou te kunnen volgen. Lekker blijven schrijven mr vooral genieten. De reisverhalen uit 2012 lees ikzelf nu nog steeds met een big smile terug. Goed om vast te leggen dus ????

Veel plezier, geniet, spiek inglisj ferrie wel! Kus uit het regenachtige NLz

Daan

Fijn dat je het zo naar je zin hebt meis .. En ik ben jaloers op jou piza innamen ????. Leuk om je verhalen te lezen .. Have fun and be save

Xxx D

Anne Jongbloed

Ha Bel!

Wat tof dat je dit doet!! Superleuk om te lezen :)
Maak er iets tofs van, enjoy!

Kus

Roos Streng

Wauw Isa, gaaf dat je alleen op reis gaat.
Heb je verhaal gelezen, schrijven gaat je ook goed af ;)
Heel veel plezier nog!
Liefs

Wietse

Leuk om te lezen, veel plezier in Italië, geniet met (je) maten

Lizanne van Rossum

Supergaaf meis, leuk om te lezen!
Geniet van het avontuur! Xx

Sanne van den Broek

Isabeeeeel, superleuk girl! Geniet ervan, kinda jealous ^^

be safe :) X Sanne.

Jonna van der kroon

Helemaal leuk zou zo trek in pizza krijgen????

Renzo

Leuk geschreven en om te lezen. Nou wil ik ook:(

Jessica de Vries

Lieffie!
Wat onwijs stoer dat jij dit gewoon doet;)
En dat schrijven gaat jou ook heel best af, vond het erg leuk om te lezen.
Heb nu al zin in je volgende verslag;)

Geniet vol gas daar in Italië voor je het weet is het weer voorbij.

Kussie voor jou
Loveyouxxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!